Ny fritidsgård öppnas i södra Biskopsgården

Pressmeddelande:

Ny fritidsgård öppnas i södra Biskopsgården

Stadsdelsnämnden Västra Hisingen beslutade under nämndens sammanträde 27 juni att godkänna stadsdelsförvaltningens plan för att starta en ny fritidsgård i södra Biskopsgården. Målsättningen är att fritidsgården skall öppna i lokaler på Blåsvädersgatan i augusti 2013.

– Vi har sett ett behov av en fritidsgård i södra Biskopsgården och märkt av ett tydligt önskemål om det hos många i stadsdelen. Vår förhoppning är att fritidsgården ska stärka ungas möjlighet att utöva en aktiv och meningsfull fritid samt att verksamheten också stärker närområdet, säger Håkan Persson, ordförande i SDN Västra Hisingen

Redan i höst kommer stadsdelsförvaltningen involvera ungdomar, föreningar och andra intressenter som vill vara med och utforma verksamheten för fritidsgården.

– Det är viktigt att fritidsgården involverar ungdomarna själva och att deras önskemål om verksamhet står i centrum. Pengar som krävs för att bemanna och öppna fritidsgården kommer att avsättas i stadsdelens budget för 2013, avslutar Håkan Persson.