Prata om jobbet – Vänsterpartiet lanserar arbetsmarknadskampanj

Vänsterpartiets har inlett kampanjen ”Vi är människor, inte maskiner”. En kampanj vars mål är att skapa trygga anställningar och bra arbetsvillkor för alla som arbetar. Vänsterpartiets kommer att syna flera olika branscher, lyssna på människors berättelser om deras vardag och ta fram politiska förslag som gör vardagen bättre och tryggare. Vänsterpartiets riksdagspolitiker kommer dessutom att åka runt till olika arbetsplatser i landet och träffa anställda och fackliga representanter.

Första steget i kampanjen kallas Prata om jobbet, där vi uppmanar dig att dela med dig av din verklighet på jobbet. Du kan skicka in din berättelse per mejl, per sms, dela en länk eller tala in på vår telefonsvarare. Vi tittar närmare på berättelserna, publicerar dessa på hemsidan och tar fram politiska lösningar utifrån dessa berättelser. Vi återkommer med svar om vad du själv kan göra och vad Vänsterpartiet vill göra för att förbättra din arbetssituation. Du har alltid möjlighet att vara anonym.