Glögg och insamling till Fristadsfonden på Vårväderstorget

376455_10150542343970351_217446157_n

12 december bjöd Vänsterpartiet på glögg och pepparkakor, informerade om konsekvenserna av den svenska flyktingpolitiken och samlade in pengar till Vänsterpartiets Fristadsfond.

Fonden bidrar med pengar till sakkunnig juridisk hjälp, efter att fonden efter en noggrann undersökning har funnit det nödvändigt att gå in med en ny ansökan, som i sin tur kan ändra på det tidigare felaktiga beslutet.

För att kunna övertyga myndigheterna om att flyktingarna har asylskäl, har fonden blivit tvungna att bekosta många tortyrutredningar, läkarutlåtanden och psykologintyg. Många behöver tolk vid sina kontakter med svenska myndigheter, även det bekostar vi i samband med t ex en tortyrutredning. Detta gör att de redan tidigare gränslösa behoven av pengar har ökat.
Du kan stödja Fristadsfonden genom att betala in ett bidrag till pg. 26 31 25-7 eller bli månadsgivare via autogiro, läs mer på Fristadsfondens hemsida