Sommarens aktiviteter är avslutade – dags för fyra veckors intensiv valrörelse

Sommaren har varit varm och gett tillfälle till avkoppling. Den borgerliga regerings högerpolitik har dessvärre inte tagit semester och har för många blivit extra kännbar. En rapport från LO som släpptes i juni visade att var tredje arbetare, eller 30 procent, varken har gjort en semesterresa eller haft tillgång till fritidshus eller husvagn det senaste året. Bara var tredje arbetarkvinna har haft råd med detta. För de av oss som är arbetslösa och sjuka med försämrad a-kassa och sjukförsäkring, eller har kastats ut ur försäkringssystemet och får klara sig på socialbidrag, blir bristen på pengar ännu mer påtaglig. Trots viktiga satsningar på sommarlovsaktiviteter i stadsdelen och kommunen blir barnfattigdomen som mest kännbar för många familjer under sommaren. Detta är en effekt av regeringens orättvisa politik, en effekt av ökade klyftor och en osäker arbetsmarknad. Och vi kan göra någonting åt det, ge alla bra arbetsvillkor, lön att leva på och ett hållbart arbetsliv med tid för avkoppling.

Därför har vi under sommaren passat på att finnas på plats för att informera om vår politik för rättvisa och vikten av att rösta i valet 14 september.

6 juni hade vi bokbord på Torslandafestivalen. Vi höll till vid Amhult Centrum
DSC_0222
8 juni hade vi picnic och valutvärdering

DSC_0284

3 juli stod vi utanför Folktandvården på Friskväderstorget och delade ut tandborstar och flygblad med vår politik för att göra tandvården till en del av sjukvården.
tandborste

17 juli kvällsaffischerade vi runt Vårväderstorget
30 juli var vi på Sillvik för att informera om vår politik för gratis simskola för barn, tillsammans med andra medlemmar från Hisingen.

5 augusti hade vi torgmöte på Friskväderstorget där vi delade ut vårt valmaterial och bjöd på kaffe och ballonger

DSC_0306

DSC_0307

Lördag 9 augusti affischerade vi runt Friskväderstorget inför vår kommande valupptakt 24 augusti på Svarte Mosse

DSC_0316

10 augusti ordnade vi ett möte om argumentation inför valrörelsen, inbjuden mötesledare var Babak Khosravi från Distriktsstyrelsen.

11 augusti delade vi på nytt ut tandborstar och flygblad om vår politik för att göra tandvården till en del av sjukvården, denna gången på Länsmanstorget.

14 augusti delade vi ut flygblad på Vårväderstorgets marknad med information om vår kommande valupptakt

10563109_10153577311768539_8384583467309476977_n

Vi har också spelat in vår kommande valfilm om bostadssituationen i Biskopsgården och Göteborg och Vänsterpartiet politik för att bygga fler hyresrätter och pressa ner hyrorna.
DSC_0288

Nu återstår fyra veckor till valet. Vi vill köra ut den borgerliga regeringen och ersätta högerpolitiken med en politik för arbete och rättvisa, för en välfärd utan vinsintressen. Därför kommer vi bedriva en intensiv lokal valrörelse. Ingen insats är för liten i detta arbete. Vi ses!