Apelltal på Backaplan under händelserik dag på Hisingen

Under lördagen har Vänsterpartiet haft torgmöten och besökt arrangemang runtom i hela staden. Vi har även hållit våra fem valstugor öppna för att snacka med väljare och nå ut med vår politik. På Hisingen har vi besökt Kärra-dagen, Kyrkbytorgets miljödag samt Flunsåsstråkets dag där tal hölls av Hans Linde, riksdagsledamot, och Yasmine Posio Nilsson, kandidat till kommunfullmäktige på Hisingen.

På Backaplan hölls korta appelltal av Monika Djurner, politiker i kommunfullmäktige från Hisingen och kandidat i årets val. Monika lyfte fram vikten av en god äldreomsorg där personalen är utvilad och har tid för att sätta de äldres behov i centrum. Inga privata företag ska få göra vinster på våra gemensamma behov av utbildning, vård och omsorg. Vänsterpartiet är det enda parti som kräver att varenda skattekrona ska gå till barnen, patienterna och de äldre. Vänsterpartiet vill införa sex timmars arbetsdag och redan vid årsskiftet införs ett försöksprojekt med sex timmars arbetsdag på Svartedalens äldrecentrum.

DSC_0415[1]

En reaktion på ”Apelltal på Backaplan under händelserik dag på Hisingen