Medlemsmöte om nyvalet i Turkiet och ny Göteborgsgemensam kampanj

1610789_710040405797215_3732486018614946634_n
Söndag 18 oktober besökte Jonas Kårlin vårt medlemsmöte för att berätta om sina erfarenheter som valobservatör under valet i Turkiet i juni. Han berättade också om de flyktingläger för yezidier, som den turkiska staten inte vill ta ansvar för, som organiseras av ett antal vänsterstyrda kurdiska kommuner i sydöstra Turkiet. Vänsterpartiet kommer att skicka valobservatörer även inför nyvalet 1 november, trots att säkerhetsläget försämrar möjligheterna att övervaka valet på mindre orter.

Johanna Eliasson berättade om den kommande distriktskampanjen ”Vänsterpartiet gör skillnad i hela staden” och den kommande kampanjupptakten på Frölunda kulturhus 24 oktober. Därefter diskuterade vi aktuella frågor för stadsdelsnämnden Västra Hisingen.

Vi passade även på att ta ett gemensamt foto med det feministiska och antirasistiska vänsterpartiet HDP:s flaggor. Alla med turkiskt och turkiskt-svenskt medborgarskap har möjlighet att rösta på Kistamässan utanför Stockholm 24-25 oktober.
12139981_710040632463859_1226446764642918501_o