Vänsterpartiet Biskopsgården-Torslanda

Vår verksamhet under 2017

Vår partiförening har under året haft en minskad aktivitetsnivå i jämförelse med de senaste verksamhetsåren. Trots detta kan vi konstatera att vi har haft en omfattande och relevant verksamhet i kamp för rättvisa och för den breda arbetarklassens intressen. Vi har under året haft 18 utåtriktade aktiviteter: affischering, torgmöten på Vårväderstorget och Friskväderstorget, tält på … Fortsätt läsa Vår verksamhet under 2017

Vår verksamhet under 2016

Vi kan se tillbaka på ett händelserikt år med mycket verksamhet. Vi har fortsatt arbetet med att uppmärksamma de politiska reformer och de förbättringar för den breda arbetarklassen som Vänsterpartiet har vunnit genomslag för i riksdagen och i Göteborgs kommun, genom distriktets gemensamma kampanj ”Vänsterpartiets gör skillnad”.  Genom utåtriktat arbete har vi också visar var … Fortsätt läsa Vår verksamhet under 2016

Att gräva där man står – intervju med Harriet och Ivan

Harriet och Ivan är Vänsterpartiet Biskopsgården-Torslandas mest erfarna medlemmar. De har båda mycket att berätta, men är desto svårare att intervjua. De tycker inte att deras insats är något att orda om och gång på gång invänder de om att ”det här är väl inte intressant för någon?”. De är 79 respektive 80 år gamla och har … Fortsätt läsa Att gräva där man står – intervju med Harriet och Ivan

Glögg, pepparkakor och insamling till strejkande vinarbetare

Lördag 10 december anordnades gemensam kampanjdag i hela Göteborg för kampanjen Rätt till jobb – rätt på jobbet. Vi bjöd på glögg och pepparkakor på Vårväderstorget och samlade in pengar till vinarbetare i Sydafrika som har strejkat för rättvisa löner och vunnit framgångar. De behöver nu ekonomiskt stöd genom fackföreningen CSAAWU. Läs mer om vad … Fortsätt läsa Glögg, pepparkakor och insamling till strejkande vinarbetare

Kampanj på Friskväderstorget för ett modernt och mänskligt arbetsliv

Lördag 12 november anordnades aktiviteter i hela Göteborg för kampanjen Rätt till jobb – rätt på jobbet. Vi delade ut flygblad på Friskväderstorget.

Möte om bro till Öckerö och trafiksituationen i Torslanda

Söndag 6 november hade vi medlemsmöte på Sjumilahallen, inriktat på trafikfrågor. Helen Engholm, Vänsterpartiets representant i Trafiknämnden, berättade om trafiksituationen i Torslanda samt frågan om bro till Öckerö. Vi diskuterade vilka lösningar som kan skapa en hållbar trafiksituation samtidigt som bilåkandet minskar och kollektivtrafiken byggs ut.

Flygbladsutdelning för ett modernt arbetsliv utanför IAC

Tisdag 3 november delade vi ut flygblad utanför industriarbetsplatsen IAC, en underleverantör till Volvo, för den Göteborgsgemensamma kampanjen Rätt till jobb – rätt på jobbet.